onsdag 30. desember 2009

Tydeligvis var dette innlegget ment å bli postet noen dager før jul, men det skar seg :( sorry


Jul. Det ordet indikerer vel at jeg er nokså dårlig på dette. MEN jeg har fått tilbake æøå ! :D tjoho! Det har egentlig ikke skjedd så mye spennende eller spesielt i det siste, men jeg kan jo gajde dere gjennom noe. Foerste kvartal av skolen er over(Q1) og jeg fikk respektable karakterer, fire a'er og 2 sterke b'er. Ingen overraskelse at brosjan hadde straight a's, litt stolt av lillebror. Skolen går stortsett greit, jeg er ikke helt amerikansk (enda) så jeg har litt trøbbel med Engelsk Lit. 3, men ikke noe jeg eller noen andre bekymrer seg for.  


Thanksgiving var fantastisk, et måltid jeg aldri har smakt maken til, no offense, mamma og pappa og farmor og alle andre som disker opp med nydelig mat til meg i Norge, men en amerikansk thanksgiving middag, er noe spesielt ! Kalkun, stuffing og tradisjonelle side dishes, oh my good.. jeg var mett i ett par dager etterpå, det hindret meg ikke i å frotse i restene selvfølgelig, for thanksgiving rester, slår alle rester jeg tidligere har vært borti ! I Taylor huset feiret vi på tradisjonelt hvis med familien, ikke så mange som tidligere år fikk jeg høre, men likevel. Helgene er som isflak i varmt vann, de føles sjeldne og kortvarige. Men temmelig herlige, det må jeg inrømme. 


Vi bruker stort sett tiden til å gå på kino, get togethers, filmkvelder, bursdager og et par scavanger hunts. Akkurat som alle andre ungdommer handler det mest om hvem og ikke hva.  


SIDETRACK, jeg tror at miljøet jeg har havnet i, et lite, men ikke for lite ungdoms miljø med begrenset antall ting å gjøre, hvor alle kjenner alle, er noe av det beste som kan hende en utveksling student. Akkurat lite nok til at du blir lagt merke til og får en del (temmelig mye i mitt tilfelle, merkelig) oppmerksomhet og akkurat stort nok til at du får mangfold nok til å tilfredstille de fleste. Personlig har jeg vært veldig heldig, bare så jeg får sagt det, har funnet et nokså lovende antall tvillingsjeler.  


Anyway, som sagt, helgene er herlige men altfor korte. Tilbake til scavanger hunts, for dere som ikke vet hva det er. Man deler opp vennene sine i lag, og alle lagene får en liste med utfordringer (dares). Utfordringene har forskjellig verdi i poeng. Det laget som får flest poeng vinner, naturligvis, men du må filme eller ta bilde for å bevise at du har fullført utfordringen. Eksempelvis ''(750) Sing for some strangers. (video)'' det betyr at du må filme at ditt lag synger for noe fremmede, om du gjør det får du 750 pts. Det er et sted mellom 30 og 50 utfordringer. Nokså artig :)  


Jula er på vei, det vet dere vel, ikke dø av stress btw, huset her er allerede og har vært det i totre uker, helt klart for jul. Juletre, julepynt på hver eneste vegg, hylle og hvorsomhelst det er mulig. Mor liker å pynte, lets just put it that way. Årets første tur til kirken, uheldigvis en seremoni myntet på barn, småå barn. Greit nok, ikke like langtekkelig som norsk kirke, litt mer livlig men ikke så stor menighet. Men det er visstnok tradisjon at barnene i kirken setter opp en liten forestilling, jeg var heldig nok til å bevitne en slik forestilling. Halleluja. Nok om det. eh  


10 DAGER TIL JAPAN, antegelivis 3 eller 4 når jeg poster dette :) herlig, det blir så kult ! Jeg og jake har hatt nedtelling forever ! Og alt vi skal gjøre i tokyo ! Tjohei ! Har begynt å savne dere nå, nå som jula kommer, så det hadde vært veldig koslig med en liten julehilsen fra deg på mail eller facebook (trym.aabakken@hotmail.com / ''Trym Aabakken'' på facebook). Glad i dere alle, god jul ! På forskudd :) ttyl


det kommer også et søtt lite (eller langt) innlegg om japan turen :) smakebit ? eh, ok da


Vi bodde på et temmelig flott hotell i Shinjuku, en av de litt-hippe-men-også-litt-trashy, bydelene. Så det meste av Shinjuku, spiste dere japanere flest spiser.. jeg prøvde sushi, og jeg og jake hadde en 3 4 turer alene så det kommer et par eventyr. Alt i alt er herlig tur ! Arrigato, Sayonara.

1 kommentar:

  1. Godt å se deg på bloggen igjen. Det kommer en mail om små strakser her fra lambert. Godt at du er "hjemme" igjen.

    SvarSlett