fredag 21. august 2009

Foerste 10-12 dager

Som veldig mange andre bloggere maa jeg starte innlegget mitt med unnskyldninger. Here goes, unnskyld for daarlig norsk, men litt av greia er jo aa switche til engelsk.. Unnskyld for ae oe aa, men det er familiepcen her og den har amerikansk tastatur.. Unnskyld for at jeg ikke har skrevet noe om hva som skjer og hvordan jeg har det, men det har skjedd en del og jeg har ikke funnet tid eller hatt lyst til aa sitte ned aa skrive traust norsk.

New York. New York er fantastisk! Det er faktisk et budskap bak de I<3NY t-troeyene, og at ALLE gaar med dem. New York er en elskbar by :) Og med alle de herlige folka jeg var der med, det gjorde turen enda bedre. Sammen fikk vi sett store deler av nyc, orker ikke begynne med bilder naa, de kommer sikkert paa facebook ved en senere og mer traadloes anledning. Vi saa statue of liberty, imagine ( den lille delen av central park som john lennon pleide aa vanke i sine dager ), fifth avenue, times square, ground zero.. Mye flott aa se :) Og jeg vet at jeg ikke kommer til aa glemme hverken folkene eller selve turen "ever".

Naar jeg landet paa Spokane International Airport forrige fredag saa stiod mom & dad med stort gult skilt "velkommen trym". Da ble plutselig alle mine nervoese tendenser blaast av banen, de er skikkelig vennlige og easygoing. Og naar vi kom frem til huset saa var det " welcome home trym " det var saa kult ! I gangen hjemme stod brorsan, altsaa lillebrorsan og var kjempehappy for aa se meg. Og etter et par timer med utveksling av musikksmak og diverse " dude, we're totally brothers now you know " digg :D Forresten har de fire biler og tre husdyr, omtrent som paa film.

Etter 2-3 timer den foerste dagen saa dro jeg og jake paa o'malleys, spillte pool, traff noen jenter og drakk sprite :D Jeg suger i pool og jenter prater dritfort paa denne siden av kloden ogsaa saa det var en bitteliten nedtur. Men etter to tap i pool og litt prating saa dro vi hjem til Rachel (en av de tre jentene vi traff) Men naar vi kom dit, saa maatte jake kjoere shelby (som nylig er blitt jakes gf) for aa hente moren hennes sin bil som av en eller annen grunn.. Ja, det endte i alle fall opp med at jeg satt sammen med Rachel og Chelsea og Jake (lillebroren til Rachel) og saa film og prata tull i 40 minutter mens jake og shelby var ute paa eventyr. Det var en liten kickstart kan du si, men det funka fjell saa det er greit :D

Dag 2 hos familien, jeg og jake stikker for aa se paa "horseshow". You're in Idaho now son. Det var showet til lillesoestra til shelby, cassie men hun trakk seg fordi hestene var saere saa jeg og jake og ryan og shelby endte opp med aa kjoere 4 hjuling og dirt bikes opp mount rathdrum. Det er en type stoelhet i rompa jeg har stiftet et nytt bekjentskap til..

Soccerpractice, alle sier, aa, de er dritraevva i USA daaa.. daah.. Men guess what, de har god kondis... Det har ikke jeg. Men paa slutten av foerste treninga, noe som jeg husker med svakt minne om tunnelsyn saa ropte coach opp de han hadde paa Varsity lista si, og der var jeg, overraskende nok :D

Forresten saa er maten her helt sinnsyk. SUBway, TacoBell. Og den maten jeg faar hjemme, langt ifra det jeg er vant til, men herregud :) Og prisene her, jeg gliser hver gang jeg ser noe som jeg tror er dyrt fordi det er dyrt i norge.. Det er maks en tredjedel av prisen, med saa mye billig og god mat, who knows.. Jeg kommer til aa vaere stor gutt naar jeg kommer hjem.

Naa orker jeg ikke skrive mer, men i neste innlegg kommer det litt mer om den foerste uka++
Inglorious & potluck dinner..

ttyl

1 kommentar:

  1. Gleder meg til flere oppdateringer. Vil vite mer om bilparken for eksempel... Onkel Kjell

    SvarSlett