søndag 7. juni 2009

The first one !

Denne bloggen har jeg opprettet for å bruke som en slags huskebok for mitt utvekslingsår i USA.
I dette første innlegget tenkte jeg å skrive en del info, om meg og hvor jeg skal, forberedelser, forventninger og litt sånn.

På tirsdag fikk jeg mail fra Kathrine Brustad (Damen bak Explorius) med emne: PLASSERING! Dette var rett etter skolen, og selv så sliten jeg var, vent, jeg var ikke på skolen, jeg hadde fri :) Jeg hadde vasket huset ! og derfor var jeg sliten, men uansett, når jeg leste den mailen så hoppa jeg i taket. Løp rundt i huset, ropte og skrek, ringte mamma og pappa og sendte meldinger til nesten alle venenr og bekjente. Jeg er seriøs, det er den beste følelsen jeg har hatt på lenge.

Jeg skal gå på Lakeland High School (; http://www.lakeland272.org/LHS/) i den lille byen Rathdrum utenfor den litt større byen Coeur D'Alene i Idaho. Potetstaten. Jeg er ikke den første utvekslingsstudenten som bor i byen og går på skolen, så jeg går utifra jeg har noen forventninger å innfri. Jeg er heller ikke den eneste nordmannen som skal dit neste år ! :D:D:D Etter det jeg har hørt, som jeg er ganske sikker på at stemmer forresten, så skal jeg reise dit sammen med ei norsk jente. Det blir sikkert knall !

Jeg gleder meg sinnsykt til å reise, har allerede fått god kontakt med vertsfamilien min, "the Taylors". Og vertsbroren min er nøyaktig like gammel som meg og vel, han er senior class president og han er på både american football og basketball laget. Så jeg har vel noen forventninger å innfri hos vertsfamilien også. Men broren min, Jake, er jo egentlig en gratisbillett for meg inn i han vennegjenger og miljøer. Det er jo en gavepakke, og jeg syns jeg har vært sykt heldig. Gleder meg mad til å komme over nå.

Soft Landing campen i NY blir også fantastisk. Denne har jeg STORE forhåpninger til ! :) Jeg har riktignok vært i NY, men det blir sikkert helt spektakulert å være der sammen med andre utvekslingstudenter. Gleder meg masse masse ! Håper bare jeg får litt info om hvem jeg reiser sammen med snart :)

I dag har jeg vært på orientering på rica hotel i drammen. Interessant for all del, men litt langtekkelig, og en engelsk test som jeg egentlig bør forbigå i stillhet... Traff noen koslige folk der, håper jeg ser dem igjen etterhvert som vi får mer info om avreisedatoer og skolestart etc.

Dette ble vist et ganske langt og kjedelig innlegg, men nå er det i alle fall gjort!

-Trym

H(vis noen expl. utv. studenter leser denne, send meg mail, kult å kunne ha kontakt med andre utv. studenter :)) trym.aabakken@hotmail.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar